Resultado de imagem para essachess journal

A revista francesa Essachess publicou recentemente seu novo número que conta com o dossiê “Mediatization of religion and power”. Confira abaixo a relação de artigos e autores (basta clicar nos títulos para acessar os trabalhos).

1 – Memetizing and mediatizing: memes as an evangelical discursive strategy (9-31)

Herivelton REGIANI, Viviane BORELLI

2 – Between no churched and cyber Pentecostals: religious modus vivendi in the society under mediatization (33-51)

Catiane Rocha Passos de SOUZA, Rita de Cássia de Aragão MATOS

3 – Quand la télévision devient le centre sacré de la communauté identitaire. La médiatisation des événements cérémoniels à la Télévision vietnamienne (53-75)

Thi Thanh Phuong NGUYEN-POCHAN

4 – Biblical antecedents of modern Agenda-Setting: religious platforms in lieu of mass media (77-92)

Tsuriel RASHI, Maxwell McCOMBS

5 – Faith in the net: towards the creation of digital networks of religious acknowledgement and recognition (93-111)

Luis Ignacio SIERRA GUTIÉRREZ

6 – The media challenge to Haredi rabbinic authority in Israel (113-128)

Yoel COHEN

7 – Religion, popular culture and social media: the construction of a religious leader image on Facebook (129-143)

Ioana A. COMAN, Mihai COMAN

8 – Faith, entertainment, and conflicts on the Camino de Santiago (The Way of St. James): a case study on the mediatization of the pilgrimage experience on Facebook groups (145-169)

Marco Túlio de SOUSA, Ana Paula da ROSA

9 – La visite de Benoît XVI au Liban (2012) : décalage ou concordance des dispositifs communicationnels? (171-187)

Roy JREIJIRY

10 – The Welcoming Pope: Images of Pope Francis in the Catholicism under mediatization (189-203)

Tatiane MILANI, Ana Paula da ROSA

Marco Túlio de Sousa
Marco Túlio de Sousa
Doutor em Comunicação pela Universidade do Vale do Rio dos Sinos (UNISINOS), mestre em Comunicação pela UFMG e graduado em Comunicação (Jornalismo) pela UFJF. Criador do grupo "Mídia, Religião e Poder" no facebook e do blog "Mídia, Religião e Sociedade". Desenvolve pesquisas sobre experiência religiosa e mídia.

Deixe uma resposta

O seu endereço de e-mail não será publicado. Campos obrigatórios são marcados com *