Exibir tudo

Resultado de imagem para essachess journal

A revista francesa Essachess publicou recentemente seu novo número que conta com o dossiê “Mediatization of religion and power”. Confira abaixo a relação de artigos e autores (basta clicar nos títulos para acessar os trabalhos).

1 – Memetizing and mediatizing: memes as an evangelical discursive strategy (9-31)

Herivelton REGIANI, Viviane BORELLI

2 – Between no churched and cyber Pentecostals: religious modus vivendi in the society under mediatization (33-51)

Catiane Rocha Passos de SOUZA, Rita de Cássia de Aragão MATOS

3 – Quand la télévision devient le centre sacré de la communauté identitaire. La médiatisation des événements cérémoniels à la Télévision vietnamienne (53-75)

Thi Thanh Phuong NGUYEN-POCHAN

4 – Biblical antecedents of modern Agenda-Setting: religious platforms in lieu of mass media (77-92)

Tsuriel RASHI, Maxwell McCOMBS

5 – Faith in the net: towards the creation of digital networks of religious acknowledgement and recognition (93-111)

Luis Ignacio SIERRA GUTIÉRREZ

6 – The media challenge to Haredi rabbinic authority in Israel (113-128)

Yoel COHEN

7 – Religion, popular culture and social media: the construction of a religious leader image on Facebook (129-143)

Ioana A. COMAN, Mihai COMAN

8 – Faith, entertainment, and conflicts on the Camino de Santiago (The Way of St. James): a case study on the mediatization of the pilgrimage experience on Facebook groups (145-169)

Marco Túlio de SOUSA, Ana Paula da ROSA

9 – La visite de Benoît XVI au Liban (2012) : décalage ou concordance des dispositifs communicationnels? (171-187)

Roy JREIJIRY

10 – The Welcoming Pope: Images of Pope Francis in the Catholicism under mediatization (189-203)

Tatiane MILANI, Ana Paula da ROSA

mm
Marco Túlio de Sousa
Doutorando em Comunicação pela Universidade do Vale do Rio dos Sinos (UNISINOS), mestre em Comunicação pela UFMG e graduado em Comunicação (Jornalismo) pela UFJF. Criador do grupo "Mídia, Religião e Poder" no facebook e do blog "Mídia, Religião e Sociedade".

Deixe uma resposta

O seu endereço de e-mail não será publicado. Campos obrigatórios são marcados com *